Google annonsering
Du har hørt om AdWords, men vet ikke hvordan det fungerer eller tør ikke å begynne alene? Google AdWords er et nokså komplisert og sammensatt redskap for annonser. Google utvikler stadig raskere programmet, og du trenger følgelig oppdatert kunnskap for å bruke det. Online marketing metodene og trendene foransdrer seg imidlertid også raskt. Metodene som ble brukt for et år siden for eksempel, oppnår ingen resultat i dag og har ingen nytteverdi.

For å bruke AdWords effektivt og profesjonell, trenger du mye praktisk kunnskap og opplæring. Eksperimentering kan medføre mye vansker, men hvis du jobber med fagfolk, så kan det hente alvorlig suksess også. Det er viktig å vite at for å ha en vellykket AdWords kampanje, er de nødvendig med både IT og online marketing kunnskap, men erfaring er uunnværlig i begge deler. Nordside web har AdWords og SEO tjenester som er gunstige både for å utføre og måle enklere kampanjer med mindre budsjett, eller større, mer komplekse kampanjer.

SEO alene er ikke nok. Når bruker vi Google Adwords?

SEO alene er ikke nok. Hvordan kan vi gjøre vår nettside populær?

I den andre delen av vår tjenester, har vi funnet at med optimal innstilling av nettsiden, er søkemotormarkedsføring (SEO) ansvarlig for at vår nettside finnes i Google og på en god posisjon i treffeliste. Men dette er ikke langvarig løsning, og det tar minimum en-tre måneder før vi oppnår noe resultater i den organiske listen. Fordelen er likevel at denne er en stabil løsning på lang sikt, siden hvis vi snakker om en nettside som er fint innstillt for SEO, resultatene ikke vil forandre. Hvis vi vil ha flere kunder med en gang eller raskt, så må nettsiden annonseres, for eksempel i Google Adwords. I dette tilfellet skal vår betalt annonse være tilgjengelig på første siden, men det er viktig å vite at dette tilbyr kunder bare så lenge som kampanjen er betalt. Altså hvis de slår dette av, blir effekten fjernet også. AdWords tilbyr en mulighet for å ikke betale etter annonsene, men heller etter gjester som klikker på annonsene. Dette heter PPC (Pay per click) annonsering, altså dette er et betalingssystem basert på klikkene på annonsene.

Hvor mye må man betale etter gjestene for Google AdWords?

Så mye som vi vil, siden vi kan plassere bud om hvor mye vi gjerne vil betale for gjesten. Situasjonen er kanskje ikke så enkelt. De andre annonsørene kan også plassere bud for gjestene, og dermed har vi konkurranse blant annonsørene. En vilkårlig antall annonsør kan plassere bud på de nøkkelordene. Det vil si annonsørene må konkurrere mot hverandre for publisering. Rangeringen skjer på denne måten:

Anonnses plassering = Bud på klikkene x kvalitetspoenger
Anonnses plassering er en fiktiv verdi som ikke er synlig i systemet. Det er den mest effektive annonsøren som skal komme høyeste plass i Google sitt system, og ikke den som betaler mest. Derfor er det lurt å lage annonser av god kvalitet. Hva betyr at en annonse er av god kvalitet?
Søkemotormarkedsføring er en del av online markedsføring som er i stand til å øke synligheten av en nettside i søkemotorene ved hjelp av sine redskaper, både på betalte steder og på organiske måter. Å rekke best mulig posisjon på en organisk måte kalles søkemotoroptimalisering.
Søkemotormarkedsføring eller SEO – Search Engline Optimalization, eller søkemotoroptimalisering på norsk. Målet med dette er at vår nettside finnes på høyest mulig plass i Google sin egen treffliste, slik at kundene finner siden lettere. Nettsidene som finnes på toppen av trefflisten er i stand til å øke trafikken og antall mengden av kunder.
Du har hørt om AdWords, men vet ikke hvordan det fungerer eller tør ikke å begynne alene? Google AdWords er et nokså komplisert og sammensatt redskap for annonser. Google utvikler stadig raskere programmet, og du trenger følgelig oppdatert kunnskap for å bruke det. Online marketing metodene og trendene foransdrer seg imidlertid også raskt.
Har du ikke nok tid for å skrive høy kvalitet tekster for din nye nettside? Vi løser dette for deg! En av de viktigste elementene på en nettside er selve teksten. Redskapet for dette er å skrive SEO tekster som introduserer vår virksomhet, varer og tjenester. Kundene bestemmer delvis basert på denne informasjonen om de handler hos oss eller ikke.
I livet er førsteinntrykket det viktigste, og det er ikke annerledes i virksomheten heller. Å lage en høy kvalitet nettside er ikke lenger en luksuss, men heller en obligatorisk skritt. I følge de siste forskningene, 85% av handelen foregår online, og en vellaget nettside kan øke virksomhetens suksess med 40%. For å ha en vellykket virksomhet, er det uunnværlig å ha en fin nettside.
Nå til dags bruker halvparten av mennesker mobil og nettbrett for å surfe på nettet. Derfor er det essensielt at vår nettside blir vist tilstrekkelig på dem også. Mange utviklere som bruker gamle metoder tar ikke hensyn til dette som fører til mange negative konsekvenser.
Nettside utviklingen er et alvorlig og detaljert arbeid. På den måten oppnår vi at nettsiden gjenspeiler virksomhetens verdisystem og mål. Til slutt har vi resultaten til nettside utviklingen som lager langvarig verdier til våre kunder. WebDesign, brukervennlighet, og ergonomi er bare deler av denne prosessen, som er inkludert i følgende nettside pakker.
En logo innebærer bokstaver, symboler, forkortelser eller numer, og sammen danner de en en helhet, som bestemmer din virksomhets utseende. Logoen er mer enn bare et element i utseende, den er en viktig milepæl i utbygging av bransjen.
Lagring er faktisk en virtuell lagringsplass, som har mye større kapasitet enn en vanlig datamaskin. Lagringsplassen støtter nettsidene, og lagrer data. Vi kan nok forestille den som et stort bibliotek med tusenvis av bøker på hyllene, fult av informasjon.